לוגו  

main fish

מוצרים מומלצים לדגי נוי

תפריט מאמרים


 

הדבר הראשון החשוב ביותר הוא אקווריום מתאים, אקווריום התחלתי יהיה בנפח כ-200 ליטר הכולל סאמפ ואוברפלו מובנה. הנפח יהיה טוב כדי להימנע מטעויות שיעלו בחיים שכן הדבר יקר מאוד וקצת מבאס שבגלל טעות קטנה שלנו וחוסר ידע יקרה דבר שעלול להרוס לנו את היום במקרה הטוב.

לאחר שדאגנו לאקווריום הכולל אוברפלו סאמפ וצנרת מתאימה נתחיל לדאוג לציוד ולדברים הסובבים את המערכת וחשובים לא פחות. אין סדר מסויים שעלינו לרכוש את הציוד כיוון שהמערכת לא יכולה לפעול ללא כל הציוד ולא נוכל להתחיל בלי שהכל מתפקד כמו שצריך.

יש לזכור כי המערכת רגישה מאוד הדגים רגילים לים לזרמים ובכלל לטבע ואינם מגיעים מהרץ אלה ביבוא ישירות מהים בחול.

 

תמונה של סאמפ:

proflex_1.jpg

הסאמפ הוא בעצם אקווריום קטן יותר מין האקווריום שבו ישכנו הדגים ומשמש כפילטר, הוא מחולק לתאים לרב 3 תאים (או יותר).
בראשון יש משאבות וציוד דרוש
בשני סלעים/מדיות/סופחים
ובשלישי פרלון או שק מיקרוני.

האוברפלו תפקידו לדאוג שבזמן הפסקת חשמל כמות המים בסאמפ לא תעלה על גדותיה ותציף את הבית ולדאוג שתשאר כמות מים אותה נבחר מראש באקווריום.
יש העושים אוברפלו פנימי ויש העושים חיצוני ההבדל בניהם גדולים.
האוברפלו החיצוני עלול לקבל מכה שתרגום למים לנזול על הריצפה אך הוא גם לא תופס מקום בתוך האקווריום.
והפנימי תופס מקום אך אם יקבל מכה הנזילה תהיה פנימית ולא תפריע.
תמונה:

0381440c.jpg

 

הפורק חלבונים הוא ציוד חשוב להחזקת המערכת, חשוב שיהיה כפול מכמות המים הכללית של המערכת, תפקידו להקציף את המלח יחד עם מים ואויר ובדרך הזו להוציא רעלים מין המים ולהכניס חמצן למערכת.
תמונה:

75136291bbf418e1d8d7ba12f8e27890.jpg

משאבות העלאה הם בעצם המשאבות הדואגות להעביר את המים מהסאפ לאקווריום בחזרה לאחר שנפלו ע״י חוק הכלים השלובים מהאוברפלו לסאמפ.
תמונה:

Aquarium_Pump_Water_pump.jpg

 

Uv זו מנורה הדואגת להרוג את כל החיידקים במים ולהפחית את הסיכון למחלות אצל הדגים כמו כן עלולה לפגוע בכמות הבקטריות באקווריום ולכן יש המדליקים אותה לסירוגין, נורה זו רצויה במרינה אך אינה חובה ואילו בריף כדאי לא לוותר עליה.
תמונה:

OLYMPIA-UVC-LAMP--5-WATT-OLYMPIA-GARDEN-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg

 

תאורה באקווריום היא פרט קריטי, במרינה אין זה משנה באיזה תאורה נשתמש גם אם תהיה הפשוטה ביותר אך בריף פרט זה קריטי מאוד לגידול אלמוגים והם זקוקים לתאורה מתאימה, על זה יש להתייעץ אם מבינים בתחום התאורה ולהתאים את התאורה בהתאם לאקווריום ולאלמוגים אותם נגדל.
תמונה:

t5tubes-600x450.jpg

 

משאבת גלים בעצם תפקידה לחקות את הגלים בטבע לדאוג לזרימות משתנות לשלוח את המזון שלא נאכל והפסולת האורגנית ישר לאוברפלו ולסאמפ וכמובן ולדאוג לבריאות החיים במערכת.
תמונה:

4104X2SFyYL._SY300_.jpg

 

גוף החימום תפקידו לחמם את המים כאשר הטמפ יורדת מתחת לטמפ הרצויה שקבענו מראש ובכך לדאוג שהטמפ תהיה יציבה. חשוב להשקיע בגוף חימום איכותי ומבודד חום.
תמונה:

 

425-1.jpg

מקרר תפקידו לקרר את המים בימי הקיץ החמים כדי שלא יהיה לנו מרק דגים וחסרי חוליות צפים באקווריום, המקרר שומר על טמפ יציבה, במרינה הדגים יכולים להתמודד עם טמפ עד 30 מעלות אך בריף כבר ב27 מעלות ישנו סיכון לאלמוגים וחסרי החוליות העדינים.
תמונה:

755018_מקרר דגם HC-250A.jpg

 

אוסמוזה היא פרט חשוב מאוד באקווריום תפקידה לסנן את הכלור כלומרין ברזל ושאר המתכות שכמובן מזיקות מאוד לחסרי החוליות האלמוגים וכמו כן לדגים, המים היוצאים מהאוסמוזה יגרמו לדגים למעבר קל יותר מהים אל האקווריום הביתי שלנו, אם זאת במרינה אין חובה באוסמוזה וניתן להשתמש באנטי כלור ומי ברז.
תמונה:

36gpd-5stage-reverse-osmosis-system-.jpg



הסלעים הם בעצם המערכת הביולוגית שלנו, עליהם גדלים הבקטריות שמסננות את הרעלים במים ודואגת שהמים יוכלו להכיל בעלי חיים. ככל שיהיה יותר מסלעה יהיה יותר בקטריות, רצוי מאוד לא להביא סלעים מים התיכון אלה לקנות סלעים מחובבים או חנויות סלעים מתאימים נקראים סלעים אינדונזיים אשר הגיעו מאינדונזיה ובעלי שטח פנים גדול, בעזרתם ניצור מסלעה יפה לעין בה הדגים ימצאו מסתור ואם זה ריף נאלץ להשקיע יותר בבניה כדי שנוכל להציב אלמוגים שהתאורה תהיה ישירה או בהתאם לצורכיהם.
תמונה:

nep106-artificial-rock-aquarium-decoration-1-600x400.jpg

 

מלח הוא העיקר באקווריום המים המלוחים ועלינו להשתמש ברפלקטומר או מד מליחות על מנת לדעת מהי מליחות המים באקווריום שלנו, על המלח להיות חברה מוכרת ורצוי שיימס מהר בעזרת מים וראש כוח. ישנם חברות רבות המייצרות מלח והמובילות בניהם זה רד סי ורויאל. תמונה:

797926810508c.jpg


הגענו לשלב הסייקל וכמעט ניתן להתחיל.
יש 3 דרכים לביצוע סייקל במערכת המלוחים.
1 להכניס אוכל אחת ליומיים ולחכות להעלאת אמוניה ולאחר מכן לצפות לירידת אמוניה ולעליית ניטריט כאשר השלב הסופי הוא אמוניה 0 ניטריט 0 וניטראט גבוה.
2 להכניס חתיכת שניצל בשקית מיקרונית ולחכות שהתהליך יתחיל ובאמצע להוציא את השניצל שעלול להסריח.
3 להתחיל עם מזון דגים ולאחר שבוע וחצי להכניס דגי נמו או מולים להשלמת תהליך.

 

ערכת בדיקה של אמוניה ניטריט ניטראט ph חשובים מאוד להתחלה במרינה
בריף נאלץ לקנות קצת יותר ערכות בדיקה כמו ברזל קלציום ועוד...
תמונה:

51pQV1sGWYL._SX355_.jpg

 

רפלקטומטר הוא פריט חובה לבדיקת רמת המליחות במים באופן קבוע
תמונה:

img55324525.jpg

 

ותכשיר סייקל מומלץ לזירוז הסייקל שכן התהליך ארוך בהרבה ממים מתוקים
וניתן לקצרו בחצי מהזמן הדרוש.
תמונה:

11411.jpg-8f2bed5246abb254b14f6ab133587bf17f1052af-optim-460x460.jpg