לוגו  

main fish

מוצרים מומלצים לדגי נוי

תפריט מאמרים


כאשר אנו מגיעים לחנות דגים אנחנו נעצרים מול האקווריומים הקטנטנים או נדהמים מהאקווריום המרשים בו מתפאר המוכר, לא תמיד הדגים שנראה מולנו בריאים או מתאימים לחיות אחד עם השני, לא תמיד מה שנראה טוב הוא באמת כזה ולכן אנחנו כאן. החל מרגע זה כאשר נכנס לחנות דגים נדע אם לצאת משם, להמשיך להסתכל לכל כיוון או פשוט להתמקד ולבחור את הדג שמוצא חן בעינינו.

 

עלינו לזכור כי באקווריומים בחנות עוברים מספר רב של דגים בטווח קצר מאוד, חלקם לא שורדים, מעבירים מחלות מאחד לשני ובכלל המים לא הכי סטריליים.

לכן עלינו להביט דבר ראשון על ניקיון המקום וניקיון האקווריום.
1. האם יש דגים מתים במיכלים?
2. האם המים במיכל נראים קצת צהובים?

 

אם כן, לא נמהר לשפוט, ייתכן שהדג מת לפני מס דקות והמוכר לא שם לב או לא הספיק, הבא נעיר לו ונראה האם יוציא את הדג או יקח את הזמן. כמובן שאם יקח את הזמן יזלזל ויעלם לנו מהעין אנחנו נדלג על אותו מיכל. אם המים צהובים נברר אם המוכר במקום האם יש תרופה במים? או שמא צבעם וערכי המים פחות מפריעים לו?

 

כמובן שממקום שלא דואג לערכי המים אנחנו נברח. לא נרצה לקנות דגים חולים גוססים או כל דבר אחר שיסכן לנו את כל האקווריום.

דבר שני נביט על המיכלים.
1. האם ישנם ציקלידים הנמצאים עם דגי נוי?
2. האם יש דגים הזקוקים למים מליחים / מלוחים באקווריום שאינו מתאים?
3. האם יש מספר רב של דגים באקווריום קטן וצפוץ?
4. האם המוכר מודע לטעות ובדיוק חושב כיצד לפתור את הבעיה או שמא מנסה לשכנע אתכם שזה בסדר לטווח קצר/אין מספיק אקווריומים ועוד סיבות שונות?

 

כמובן שאם תרוצים אנחנו לא מסתדרים ולא נשארים אלא אם ממש בא לכם לקחת את הסיכון ונמשיך להביט על הדגים?

 

זה אפשרי ולרב עושים כאשר יודעים שאת הדג הספציפי שרצינו לא נמצא כל יום ובכל מקום. בזמן שאנחנו מתלבטים אם לצאת מהמקום או להמשיך להביט בדגים אנו נשאל את המוכר מספר שאלות על מנת לבחון את הידע שלו. כיוון שאם המוכר לא ידע מה הוא מוכר וכיצד מטפלים באותו בעל חי ייתכן שטיפל בו שגוי ופגע בו מאוד בזמן האיקלום או הטיפול בו. לכן נשאל את המוכר שאלות שאנו יודעים בוודאות את התשובות כאלה שאם נצטרך נוכל להעמיד את המוכר על טעות או פשוט לדעת שלמקום הזה לא נחזור.


שאלות כמו איך לאקלם את הדג?
ואיזה דגים לשלב איתו בעתיד?
חשוב ששאלות יהיו רלוונטיות והמוכר יגיע למצב בו הוא מסביר לכם מה לעשות
כדי שנדע מי עומד מולנו.
אדם ישר והגון או כזה שרוצה להרוויח על חשבוננו ולהטעות אותנו.

 

כאשר ניהיה בטוחים שהמוכר יודע מה הוא אומר, יש לו ידע בתחום בו הוא מתעסק והוא לא מנסה למכור לנו דג תוכי לאקווריום 40 ליטר נעבור להביט על הדגים.

1. האם הדגים שנמצאים בחנות שוחים?
או שמא צמודים לזכוכית/ לקרקעית/ לפילטר?
2. האם הם נראים בריאים בעלי צבעים חזקים ויפים?
3. האם העיניים לא מנופחות בוהקות ויפות או שמא יש בהם סימנים למחלות?
4. האם הסנפירים שלמים או שאותם הדגים נמצאים תחת לחץ, פצועים וסובלים מהתקפות?

 

אם הדג נראה בריא ואין סימנים ניכרים לעין כנראה שנסגור מחיר הגיוני ונמצא מרוצים לאיקלום (לא לשכוח בקיץ זריז לבית ובחורף לדאוג לקלקל שלא תצנח הטמפ בשקית).שימו לב כי ישנם דגים יקרים שאיתם אנו לא לוקחים סיכון ומבקשים מהמוכר להאכיל אותם כדי לוודא שאכן יש להם תאבון והם בריאים,כמו כן אנו נשאל יותר שאלות כמו במה הוא מאכיל? כל כמה זמן? וכמה זמן הדג נמצא בחנות?

 

ככל שנשאל יותר נצא לבית בטוחים יותר
ומרוצים יותר מהקנייה החכמה והבטוחה שנעשתה.

 

בהצלחה,