לוגו  

main fish

מוצרים מומלצים לדגי נוי

תפריט מאמרים


 

ראשית- מי הם השרימפסים?

השרימפסים הם בעצם חסרי חוליות שחלקם קל מאוד לגידול והאחר קשה לגידול ודורש תנאים מיוחדים. ישנם סוגים רבים ושונים וכל אחד מהם חי בצורה שונה לחלוטין מהאחר, חלקם חיים במים מתוקים, חלקם במלוחים וחלקם במליחים. חלקם דורש מים קשים והאחר מים רכים - אוסמוזה.

 

בשנים האחרונות חובבים רבים החלו לגדל אותם באקווריומים והסתבר שחלקם אף אוכלי אצות ועושה עבודת ניקיון שאין לזלזל בה.

אורך שרימפס בוגר נע בין 1.2 ס״מ ועד 30 ס״מ תלוי בסוגו, יש להם גוף מוארך, מחושים וצבטות העוזרים להם למצוא מזון ולאחוז בו ואף לתקשר עם הסביבה, בנוסף לכך יש להם רגלי הליכה ורגלי שחיה ואפילו זנב העוזר להם להיות יציבים ולשמור על שיווי משקל.

השרימפסים חיים בין שנה ל-6 וחצי שנים 
וזה בעיקר תלוי באיכות החיים אשר תעניקו להם, אחל מערכי מים ועד למזון.

 

מי היא השרימפסייה-

 

תמונה של שרימפסייה-

arhnxohhv.png

שרימפסיה זה אקווריום בו אנחנו מגדלים שרימפסים או בעברית חסילונים ללא דגים מהסיבה הפשוטה שהדגים עלולים לפגוע בשרימפסים הבוגרים ולהפוך את הצעירים למזון. באקווריום שרימפסיה לרב נמצא הרבה סוגי מוסים הקשורים לסלעים ו/או גזעים או לחלופין שתולים למחצה. כמו כן גם מקומות מסתור חשוכים יהיו מעולים וייתכן שגם נמצא פחם מפוחם שגם דואג לאיכות המים וגם מוסיף את מקומות המסתור הדרושים להם.

חשוב מאוד באקווריום השרימפסיה לדאוג להוספת גזע או שורש על מנת להעניק להם קצת טיפוס אתגרי ועיניין לחיים באקווריום. יש חובבים המעדיפים לגדל סוג אחד על מנת לשמור על הצבע של השרימפסים ואיכותם ויש המערבבים סוגים שונים וכך יוצרים צבעים שונים מה שפוגע קצת באיכות אבל בעיקרון הכל תלוי בבחירה שלך.

 

 

אז כיצד נדע במה לבחור ואיך להתחיל?


דבר ראשון עליך לחשוב איזה אקווריום יש לך מתוקים/מלוחים/מליחים?

לאחר מכן להחליט האם יש לך זמן ורצון להשקיע או שאת/ה מעדיפים שרימפסים עמידים שלא דורשים יותר מידי.

לאחר שהוחלט לאיזה כיוון ללכת הגיע הזמן להתחיל לעצב את האקווריום לפי התנאים הרשומים על השרימפס הנבחר
באינדקס.

השרימפסים ניזונים מכל מזון הקיים בשוק אך כיוון שהם שוכני קרקעית יש להאכיל אותם במזון שוקע, כיום יש מזונות רבים המיועדים במיוחד לשרימפסים המחזקים את מבנה גופם צבעם ובריאותם, כמו כן תמיד ניתן גם להעניק להם מלפפון, קישוא וחסה.

 

 

בהצלחה לכל החובבים ולא לשכוח שתמיד עדיף מעט לשמירה על איכות מים מאשר הרבה ולגרום לצרות....